Menu
tel.:+420 730 811 800

Psychologické poradenství a psychoterapie v rodině

Poradenský psycholog nechápe člena rodiny jako izolovanou jednotku, ale ve vztahu ke všem ostatním členům rodiny. Vztahy v rodině tvoří systém, který má svoje vlastnosti a svůj vývoj. Při práci s dítětem je moji prioritou dítěti porozumět a pomáhat najít porozumění u těch, kteří dítě vychovávají.
Máte pocit, že se Vašemu dítěti ve škole nedaří? Chcete zjistit proč a najít cestu, jak mu pomoci?
Máte obtíže při výchově svého dítěte? Chcete vědět, jak situaci zvládnout lépe?
Má Vaše dítě obtíže s přizpůsobením se kolektivu?
Chcete zjistit, jak je Vaše dítě nadané?
Chcete vědět, zda je dítě „pravák“ nebo „levák“ (posoudit lateralitu)?
Zvažujete, zda má dítě nastoupit na základní školu, nebo nástup školní docházky odložit?
Rádi byste svému dítěti pomohli s rozvojem jednotlivých schopností potřebných pro zvládnutí nácviku čtení a psaní (u mladších školních dětí)?
Pokud se vás některá z uvedených situací týká neváhejte mne kontaktovat

Příběh z praxe

Obrátila se na mě maminka osmiletého Adama. S jeho otcem je rozvedená už šest let, nyní je podruhé šťastně vdaná. Do poradny ji přivedly konflikty s bývalým manželem ohledně výchovy Adama. Syn nyní chodí do druhé třídy základní školy, ve škole má dobré známky a žádné výraznější problémy nemá. Už od útlého věku je však jeho výchova v rodině obtížná. Chlapec neposlouchá, odmlouvá, každou nabízenou aktivitu nejdříve negativně okomentuje, drobné domácí práce odkládá, také v jídle je velmi vybíravý.

Sama klientka si k synovi našla přístup, který funguje. Mají pravidelný denní režim, na jehož dodržování trvá, zároveň se u Adama snaží oceňovat vše, co se mu daří. Minimum pozornosti naopak věnuje jeho nevhodnému chování.

Otec, u kterého chlapec tráví dva víkendy v měsíci a jedno odpoledne v týdnu, Adama ale považuje za nevychovaného. Klientce opakovaně vyčítá, že chlapce špatně vychovává. Sám se přitom podle matky k chlapci chová nedůsledně. Když Adam odmlouvá, netrvá na splnění úkolu. Pokud odmítá jídlo, nabízí mu jiné možnosti.

Na společném sezení jsme se s klientkou rozhodly, že se seznámím jak s Adamem, tak s jeho otcem. Otci jsem nabídla možnost využít setkání k tomu, abychom probrali možné výchovné přístupy.

Původně komplikovanou rodinnou situaci jsem analyzovala osobně jak s maminkou, tak s Adamem i jeho otcem. Otci jsem nabídla možnost využít naše setkání k tomu, abychom probrali možné výchovné přístupy. Vysvětlila jsem mu, jak je důležité mít ve výchově nastavený pravidelný a dítěti srozumitelný režim, co nejvíce posilovat žádoucí chování a hlavně se vzájemně s Adamovou maminkou v podobném přístupu podporovat. Po několika individuálních sezeních nyní spolu s bývalou manželkou spolupracují více a dokonce Adam, který při prvním osobním setkání projevil přání, aby maminka s tatínkem byli opět spolu, se ochotně zapojil do zlepšení situace.